Het verkopen van uw kleding via Second Lifestyle kan eenvoudig en snel. Bezoek één van onze winkels en lever uw spullen in! Aangezien er aan het inleveren voorwaarden zijn verbonden en wij als winkels een aantal regels hanteren willen wij deze graag duidelijk aan u overbrengen. Op de pagina inbrengen kleding en in onderstaande tekst staan de voorwaarden die u automatisch accepteert als u klant wordt en uw kleding, schoenen en accessoires inbrengt. Heeft u nog specifieke vragen neem dan contact op met de winkel, we geven u graag een antwoord.
Vergoeding:
Als u kleding inlevert bij Second Lifestyle dan proberen wij het te verkopen tegen een zo goed mogelijke prijs. Als winkel bepalen wij de verkoopprijs, wij doen dit op basis van onze ervaring en de kennis van de artikelen. Is een artikel verkocht dan ontvangt u na aftrek van 10,5% BTW de helft. Het bedrag dat u ontvangt voor uw kleding zal worden bijgeschreven op uw klantennummer(account). Het is dus noodzakelijk dat u bij het ophalen van uw verdiensten het klantenkaartje met klantnummer meeneemt. U tegoed wordt in de winkel waar u kleding heeft ingebracht contant uitbetaald. U kunt dit niet in een andere vestiging ophalen.
Inbrengen
Het inbrengen van kleding, schoenen en accessoires kan elke dag tot 1 uur voor sluitingstijd (ma t/m vrij tot 17:00 en zat tot 16:00 uur). U heeft dus ruimschoots de tijd om uw spullen in te leveren. Aangezien wij niet op afspraak werken kan het zijn dat u op uw beurt moet wachten. Voor de openingstijden verwijzen wij u graag naar de contactpagina van de winkel.
De kleding, schoenen en accessoires worden bij het inbrengen direct bekeken en geselecteerd. Wij moeten streng zijn in onze selectie om zo de kwaliteit van de artikelen hoog te houden. De spullen dienen daarom puntgaaf te zijn, gestreken en recent gewassen. Wij verkopen veelal kleding dat maximaal 2 jaar geleden gekocht is en dat nog in huidig modebeeld past. Daarnaast houden wij dagelijks in de gaten wat wel of niet goed verkocht wordt. Het kan dus voorkomen dat wij artikelen niet innemen die nog prima zijn. Wij noteren niet welke artikelen er door ons worden aangenomen. Het is door de grote hoeveelheid simpelweg niet mogelijk dit te doen.
Heeft u grote hoeveelheden kleding, dan is het verstandig even te bellen met de betreffende winkel om eventueel af te spreken wat het beste uitkomt om het in te brengen. Met grote hoeveelheden bedoelen wij meer dan 5 vuilniszakken.
Bij het innemen behouden wij altijd het recht om spullen te weigeren of weer aan u retour te geven. Alle artikelen die u bij ons inbrengt hangen op eigen risico. De winkel is dan ook niet aansprakelijk voor eventuele schade of vermissing van artikelen. Mocht het gebeuren dat wij om welke reden dan ook tussentijds artikelen uit de winkel dienen te halen dan zullen wij deze voor u apart hangen of als u deze niet terug wilt schenken aan ons goede doel.
De kleding, schoenen en accessoires hangen gemiddeld 2 maanden in de winkel en zijn zolang de artikelen in de winkel hangen van u. Besluit u bij het inbrengen van uw kleding, schoenen en accessoires na de periode van 2 maanden afstand te doen dan zullen de spullen overgaan naar de winkel. De winkel kan dan beslissen om de kleding te doneren aan een door ons geselecteerd goed doel of te gebruiken voor andere doeleinden. Op het moment geven wij de kleding aan Stichting Faith, een doel dat zich door middel van een economisch project inzet in Roemenië.
De artikelen die wij niet aannemen krijgt u gelijk weer mee terug, het is ook mogelijk om de kleding te doneren aan ons goede doel. Wilt u dit niet dan staat er in meeste gevallen in de buurt van de winkel wel een goede doelen kleding bak.
Periodes
Elk seizoen heeft zo zijn verschillen en het inbrengen van kleding, schoenen en accessoires is daarom verdeeld in periodes. Net als alle andere kleding winkels gaan wij ook met de winter en zomerseizoenen mee.
Februari - April | Voorjaarskleding
(alles voor kinderen, dames/heren de eerste zomerse kleding. GEEN korte broeken en hoog zomerse kleding) |
Mei - Juli |
Zomerkleding (alles voor kinderen, dames/heren korte broeken en hoog zomerse kleding) |
Augustus - September | Najaar kleding |
Oktober - Januari | Winterkleding |
November en December | Feest en Gala kleding |
November - Januari | Skikleding |
We nemen ook: zwangerschap en sportkleding in!
Retour
Levert u spullen in en heeft u besloten dat u ze na de periode weer terug wilt, dan zullen wij de artikelen voor u uit de winkel halen. Het is ook mogelijk een deel van de artikelen terug te krijgen. Wij hangen deze artikelen in ons magazijn in de winkel. U dient de artikelen binnen een bepaalde periode op te halen, doet u dit niet dan zullen de artikelen overgaan naar de winkel.
Wilt u graag per email op de hoogte gebracht worden dan kan dit. Wij bieden de service dat u een email ontvang zodra u artikelen dient op te halen. Let wel op dit is een service en er kunnen geen rechten aan dit email bericht worden ontleend.
Het ophalen van de artikelen is altijd in een bepaalde periode, zie tabel hieronder:
Ingebracht | Ophalen | Ingebracht | Ophalen |
---|---|---|---|
Januari | 15 maart voor eind maart | Juli | 15 sept voor eind sept |
Februari | 15 april voor eind april | Augustus | 15 okt voor eind okt |
Maart | 15 mei voor eind mei | September | 15 nov voor eind nov |
April | 15 juni voor eind juni | October | 15 dec voor eind dec |
Mei | 15 juli voor eind juli | November | 15 jan voor eind jan |
Juni | 15 aug voor eind aug | December | 15 febr voor eind febr |
Klantenkaart
Bij het inbrengen van kleding ontvangt u van ons een klantenkaart, u accepteert dan gelijk onze voorwaarden. Deze klantenkaart dient u goed te bewaren, aangezien dit het bewijs is voor het ophalen van u tegoed en/of de overgebleven kleding. Wij betalen het tegoed contant uit of u kunt het gebruiken om artikelen in de winkel te betalen. Wij adviseren onze klanten om een foto van de kaart te maken of gebruik te gaan maken van een app die gericht is op klantenkaartjes (bv Stocard klantenkaart app). Uw klantennummer is alleen geldig voor de winkel waar u deze gehad heeft. Brengt u kleding in meerdere winkels dan ontvangt u meerdere klanten nummers. Helaas is het niet mogelijk u tegoed van meerdere winkels in één winkel op te halen. Een klantnummer dat 5 jaar inactief is zal na deze periode weer worden hergebruikt. Haalt je binnen 5 jaar jouw tegoed niet op dan zal het tegoed aan de winkel gedoneerd worden.
Bij het aanmaken van een klantenkaart vragen wij u om bepaalde gegevens, wij verstrekken deze gegeven in geen enkel geval aan derde. Geeft u een emailadres op dan zullen wij deze gebruiken voor onze service berichten en voor periodieke nieuwsbrieven. U kunt zich voor deze nieuwsbrieven te allen tijde afmelden. Let op, het kan voorkomen dat mails in de spam/reclame map terecht komen.
Onze werkwijze:
Komt u voor het eerst naar onze winkel dan heten wij u natuurlijk van harte welkom. Wij hanteren geen minimum, alles is welkom! Wij zullen uw kleding, schoenen of accessoires direct bekijken en beoordelen. Kleding die niet geschikt is dient u wel meteen weer mee te nemen, helaas kunnen wij niet altijd alles innemen.
Bij het inbrengen zullen wij een klantnummer met u aanmaken, dit nummer is uniek en kunt u bij elke keer inbrengen doorgeven. Het nummer komt op de kleding te hangen zodat wij weten van wie de spullen zijn. U ontvangt van ons een klantenkaart, bewaar deze goed want met dit kaartje kunt u of degene aan wie u dit kaartje geeft het behaalde tegoed weer ophalen.
Nadat wij de kleding hebben ingenomen plaatsen wij het nummer en een verkoopprijs aan het artikel. We zullen u altijd vragen of u de kleding weer terug wilt of dat u na de periode afstand wilt doen van de artikelen.
Vervolgens zal het artikel in de winkel komen te hangen en gaan wij ons best doen de artikelen te verkopen.
We zien u graag bij een van de winkels van Second Lifestyle.